Arbeidsconflicten
Zet tijdig de juiste stappen om erger te voorkomen
Arbeidsconflicten
Iedere werkgever kan er helaas mee te maken krijgen, een arbeidsconflict met een werknemer. Een dergelijk conflict kan het gevolg zijn van slecht functioneren van een werknemer, een meningsverschil of langdurige arbeidsongeschiktheid. Dit zorgt vaak voor een negatieve sfeer, stress en kan uiteindelijk leiden tot een ziekmelding. Dit heeft niet alleen emotionele, maar ook financiële gevolgen. Het is dus belangrijk tijdig in actie te komen.
Wat kan en mag je als werkgever?
Speelt er een arbeidsconflict, dan is het verstandig als werkgever hier serieus mee om te gaan. Het is dus zaak de juiste stappen te zetten, maar wat kan en mag je in een dergelijke situatie als werkgever? Wat kan je beter wel of juist niet doen? En hoe zorg je dat je aan de wet- en regelgeving blijft voldoen in een conflictsituatie?
Advies in conflictsituaties
Naast dat het op de werkvloer al een vervelende situatie oplevert, spelen ook de wet en verplichtingen van beide partijen een rol. Daarom bieden onze juristen adequate hulp bij arbeidsconflicten. Zo voorkomen we verdere escalatie en denken we mee in oplossingen. Uiteindelijk adviseren we jou als werkgever en bieden we, indien nodig, begeleiding bij het sluiten van een vaststellingsovereenkomst.